Czystość to podstawa! Dbaj o listę.

Poniżej zebrałem czterech prostych wskazówek, które pomogą liście kontaktów pozostać czystą, i aktualną…

  1. Tylko Double-Opt-In

Korzystaj tylko z potwierdzonych adresów, wymagają od Twoich kontaktów potwierdzenia adresu e-mail poprzez kliknięcie na link, zanim otrzymają „zwykłą” wiadomość e-mail. Ta metoda jest zalecana, ponieważ tylko prawdziwy właściciel adresu e-mail może zarejestrować się i potwierdzić swoją subskrypcję. Minimalizuje to odczucia spamu, bo przecież wysyłamy tylko zamówiona korespondencje. Taka forma potwierdzenia adresów zapobiega również dodawaniu nieprawidłowo wpisanych adresów do list – czyli redukuje nam współczynnik zwrotów.

Dotyczy to również adresów pozyskanych offline (formularze w sklepie, targi, rozmowa telefoniczna itd.), jeśli chcesz dodać takie adresy, postępuj analogicznie, aby uzyskać cyfrowy znacznik czasu poprzez wysłanie im wiadomości potwierdzającej z linkiem, który mogą kliknąć, aby zostać dodanym do listy.

  1. Częstotliwość

Utrzymuje regularny kontakt ze swoją listą. Powinieneś kontaktować się z nimi co najmniej raz na pół roku*, choć zalecam minimalny kontakt co cztery tygodnie. Powiedz swoim kontaktom, jak często mogą spodziewać się od Ciebie informacji w potwierdzeniu lub e-mailu powitalnym, który im wyślesz. Daj rowniez mozliwosc wyboru częstotliwości, tak aby każdy subskrybent mógł dopasować częstotliwość i formę komunikatu do swoich potrzeb.

  1. Wypis

Mechanizm rezygnacji z subskrypcji powinien być jasny i oczywisty – najlepiej widoczny link lub przycisk, który wyraźnie wskazuje, że nie będą już otrzymywać e-maili. Najelegantsza metoda jest wymeldowanie po jednym kliknięciu, jednak jeśli chcesz wprowadzić dodatkowe potwierdzenie to istotne jest aby jedyną informacją, która powinna być wymagana, aby zostały one usunięte z listy, jest ich adres email.

  1. Targetowanie

Twórz grupy na podstawie zainteresowań, wcześniejszych zakupów lub działań  w mailach, które wysłałeś wcześniej. Dopasowany content jest kluczem do wysokich statystyk i zadowolenia odbiorców.

 

*Jeśli nie skontaktowałes się z subskrybentem od ponad 6 miesięcy, pamiętaj, że wyrażone zgody wygasają, rozważ wysłanie kampanii potwierdzającej. To proaktywny sposób na to aby kontakty potwierdziły, że są nadal zainteresowane tym, jakie e-maile będziesz wysyłał. W ten sposób wyeliminujesz też wszelkie e-maile, które już nie istnieją.