E-mail marketing – przygotowanie strategii
Poprawny i skuteczny e-mail marketing to nie tylko wysyłania e-maili promocyjnych i kampanii e-mail, ale także przemyślane i systematyczne zarządzanie relacjami z klientem, uwzględniające różne grupy docelowe. Podstawowym celem jest utrzymanie i rozszerzenie wartości dodanych dla klienta. Poprzez e-maile do różnych grup odbiorców można konkretnie i personalnie ukierunkować wiadomości, trafiającą dokładnie w cykl życia klienta. Treści i usługi można podzielić na przykład na podstawie powiązania z klientem: potencjalny, nowy, klientów obecnych i były. Jednak tego typu kategoryzowanie musi być poprzedzone dokładnym planowaniem strategicznym.
Przygotowanie długoterminowej koncepcji wymaga zastanowienia się nad wyborem między innymi właściwej formy komunikacji, typu wysyłek, czasu wysyłki i częstotliwości.
Oprzyj tworzenie strategii na następujących pytaniach:
- Jakie są cele, które chcesz osiągnąć?
- Jak mierzyć sukces?
- Czego klienci oczekują od Ciebie?
- Jak można podać wartość dla abonentów?
W swojej strategii zwróć uwagę na serie powitalne dla nowych klientów, zoptymalizowane maile transakcyjne, wiadomości zachęcające dla klientów premium i kampanie reaktywacyjne dla nieaktywnych subskrybentów.