E-Mail Marketing w B2B

E-mail marketingu awansował do jednego z najważniejszych tematów marketingu b2b. Tak więc, w jaki sposób zadbać o sukces w dialogu B2B? Poniżej 3 istotne aspekty w komunikacji b2b.

Cel

E-mail marketing to potężne narzędzie dzięki któremu możemy w prosty i częściowo zautomatyzowany sposób budować pozytywne relacje z klientami, zwiększać sprzedaż i optymalizować procesy. Uruchomiając działania e-mail marketingowe w sektorze B2B, musimy wyznaczyć sobie wyraźne cel. Możliwe docelowe są, na przykład :

  • Wsparcie sprzedaży i wsparcie po sprzedaży.
  • Aktywacja partnerów w sprzedaży bezpośredniej.
  • Zwiększenie intensywności użytkowania.
  • Informacje na temat najnowszych produktów / dokształcanie partnera

Najlepiej jest zacząć od mniejszej ilości celów, sukcesywnie rozbudowując swoje działania. Pamiętajmy również o wskaźnikach które pozwolą nam stwierdzić czy osiągnęliśmy cel, może to być na przykład wzrost lojalności miezony na podstawie wzrostu sprzedaży wśród obecnych partnerów.

Trafność

Do różnych kategorii odbiorców powinniśmy kierować inne treści, wpasowujące się w cykl życia klienta. Targetuj więc pod tym kontem bazę i wysyłaj różne treści do klientów stałych i takich, którzy od dawna nie dokonali zakupu. Do nowych subskrybentów nie wysyłaj natomiast krótkich wiadomości handlowych. Postaraj się w pierwszej kolejności „rozgrzać leady” poprzez serie powitalne, informacje o produktach czy firmie itd. W ten sposób uda Ci się stopniowo zapoznać subskrybentów ze swoją ofertą, przygotowując go do dokonania transakcji. W B2B liczy się trafność, odbiorca twoich wiadomości  nie ma czasu na czytanie wypracowań. Stwórz wiadomość, tak aby czytający dostrzegł na pierwszy rzut oka korzyści płynące z newslettera i nie przerażał go natłok informacji .

Sprzedaż

Wykorzystanie komunikacji email do sprzedaży to nie tylko oferty zawarte w treści wiadomości, ale również wsparcie działu sprzedaży w identyfikacji najbardziej atrakcyjnych klientów. Przed faktycznym zapytanie klienta, można już określić jakimi produktami zainteresowany jest subskrybent, można określić jego aktywność i ocenić potencjalna wartość leadu. Odpowiednia integracja z oprogramowanie typu CRM pozwoli nam zautomatyzować ten proces.


Eryk Bochenski

Eryk Bochenski

Bloga prowadzę hobbystycznie stąd sporadyczność, nieregularności a czasami nawet niestaranność. Na blogu znajdziecie treści powiązane z e-mail marketingiem, szerzej online marketingiem a czasami nawet z offline marketingiem. Więcej można znaleźć nalinkedIn.

Masz pytania bądź sugestie? Proszę o kontakt.
Eryk Bochenski

Latest posts by Eryk Bochenski (see all)

üpüü