RTB, Lifecycle i Omnichanel jako kierunki rozwoju e-mail marketingu

W sieci natrafiłem na grafikę, niby nic, ale przypomniała mi, że nie napisałem nawet krótkiej notki opisującej trendy, które zmienią oblicze e-mail marketingu w nadchodzącym roku. I tak powstały 3 punkty, które wydają mi się szczególnie istotne i wyznaczają kierunek rozwoju e-mail marketingu:

5295081a-5391-47a6-b5fc-cb8ee25528ee-large

RTB

„Prawdziwy adWords e- mailingu” „pierwsze RTB w e-mailingu na rynku” „nowa jakość e-mailingu” takie nagłówki napotykam coraz częściej. Systemy RTB poprzez API maja dostęp do obszernych baz danych dodatkowo zbierając dane behawioralne, przez co dysponują olbrzymimi możliwościami. RTB w e-mail marketingu opiera się (tak jak w dobrze znanym „tradycyjnym” RTB) na ofertach „real time”, narzędzia zajmujące się ta forma e-mail marketingu dają możliwość śledzenia w czasie rzeczywistym efektywność każdej kampanii i jej optymalizacji. System RTB to korzyść zarówno dla osób posiadających bazę jak i dla tych którzy planują kampanie a nie posiadając własnej bazy adresowej. Nawet wtedy można kierować skuteczne, spersonalizowane kampanie e-mail.

Odpowiedni czas odpowiednie treści

Lifecycle marketing przybiera od jakiegoś czasu nową formę, nie mówimy teraz tylko kampaniach urodzinowych czy kampaniach reaktywacyjnych. Dzisiaj e-mail marketer pragnie dotrzeć do klientów z odpowiednia treścią w odpowiednim czasie, bazując nie tylko na liście odbiorców czy danych pozyskanych bezpośrednio z wysłanych mailingów (otwarcia, kliknięcia) ale z danych behawioralnych użytkownika na stronie, i na tej płaszczyźnie rozwój jest nieunikniony. Pod tym punktem zaszywają się takie pojęci jak Big Data, Customer Intelligence, Remarketing czy Live Analytics (teoretycznie każde z tych pojęć można opisać osobno).

Omnichanel

Koncentrowanie się na jednym kanale komunikacyjnym może okazać się błędem, spotykam coraz częściej w pełni zautomatyzowane, bazujące na wzajemnych relacjach kampanie obejmujące e-mail, sem, sms, fax i tradycyjny list. Wydaje się być to interesującym trendem zwłaszcza patrząc pod kontem optymalizacji kosztów całej kampanii marketingowej.

Eryk Bochenski

Eryk Bochenski

Bloga prowadzę hobbystycznie stąd sporadyczność, nieregularności a czasami nawet niestaranność. Na blogu znajdziecie treści powiązane z e-mail marketingiem, szerzej online marketingiem a czasami nawet z offline marketingiem. Więcej można znaleźć nalinkedIn.

Masz pytania bądź sugestie? Proszę o kontakt.
Eryk Bochenski

Latest posts by Eryk Bochenski (see all)

üpüü