Reaktywacja użytkowników aplikacji mobilnych poprzez e-mail

Statystki „mówią”, że około 70% aplikacji mobilnych używana jest tylko raz a potem o nich zapominamy! Okazuje się, że dużym problemem jest przekonanie użytkownika do kożystania z aplikacji, utrzymanie go i reaktywacja tych nieaktywnych. Środkiem zapobiegawczym może okazać się stary dobry e-mail, który pozwala nam na wdrożenie dodatkowej strategi typu push, mającej na celu stymulacje częstotliwości używania aplikacji i reaktywacje użytkowników. Oczywiście możemy powiedzieć, że aplikacja może sama o sobie przypominać np. informacją na task bar, jednak e-mail okazuje się skuteczniejszy na tej płaszczyźnie z następujących powodów:

  • komunikat e-mail jest bardziej rozbudowany
  • dodatkowy kanał

  • docieramy do użytkowników którzy już odinstalowali aplikacje

Poniżej zamieszczam przykłady pokazujące jak poprzez e-mail, aplikacje typu endomondo i duolingo (swoją drogą, moje ulubione aplikacje) uczestniczą w życiu swoich użytkowników, nie pozwalając o sobie zapomnieć. Przykłady pokazują, że email ma się całkiem dobrze wśród tych wszystkich APPek, maile przypominają ale również gratulują osiągnięć czy informują o nowych funkcjonalnościach. Dzięki takim praktyką mamy szanse dołączyć do tych 20% aplikacji, których przeciętnie użytkownik korzysta więcej niż 10 razy.

endomondo

Widok w skrzynce odbiorczej

endomondo - kampania e-mail - skrzynka

Treść wiadomości

endomondo - kampania e-mail - tresc

duolingo

Widok w skrzynce odbiorczej

duolingo - kampania e-mail - skrzynka

Treść wiadomości

duolingo - kampania e-mail - tresc

Eryk Bochenski

Eryk Bochenski

Bloga prowadzę hobbystycznie stąd sporadyczność, nieregularności a czasami nawet niestaranność. Na blogu znajdziecie treści powiązane z e-mail marketingiem, szerzej online marketingiem a czasami nawet z offline marketingiem. Więcej można znaleźć nalinkedIn.

Masz pytania bądź sugestie? Proszę o kontakt.
Eryk Bochenski

Latest posts by Eryk Bochenski (see all)

üpüü