Email + SWYN (Share With Your Network)

Share With Your Network jest to zintegrowane łącze do sieci społecznościowej. Klikając na nie czytelnik możne łatwo publikować artykuł na Facebooku, Twiterze, LinkedIn lub na innych portalach społecznościowych. Użytkownik może w ten sposób informować przyjaciół o promocjach bądź ciekawych artykułach zawartych w newsletterze. Odnośnik może zostać umieszczony pod każdym artykułem, produktem lub na końcu całego newslettera zależnie od potrzeb.

Dzięki wykorzystaniu „wirusowej” specyfiki portali społecznościowych zasięg newslettera może wzrosnąć kilkakrotnie Wystarczy jedno kliknięcie odbiorcy newslettera aby pokazać ciekawy artykuł swoim znajomym. Wiele profesjonalnych narzędzi do email marketingu, daje możliwość automatycznego włączenia opcji SWYN dla poszczególnych paragrafów/artykułów.

Ale nawet bez profesjonalnych rozwiązania do e-mail marketingu, stosunkowo łatwo jest wyposażyć newsletter w funkcję SWYN. Poniżej postaram się pokazać jak zbudować link dla podstawowych portali społecznościowych.

Budowa linku

Na początku potrzebujemy dwa parametry URL (żeby „podzielić” się treścią newslettera należy utworzyć wersje online newslettera lub landingpage do poszczególnych artykułów) i TITLE.
Polecam aby zarówno parametr URL jak i TITLE przedstawić „URL-encoded” czyli w takiej formie:

  • URL: http%3a%2f%2fwww.eryk.biz
  • TITLE: email+marketing

W celu przekształcenia parametrów można użyć na przykład tej strony: http://www.opinionatedgeek.com/dotnet/tools/urlencode/Encode.aspx

Budowa Linku

  • Facebook – http://www.facebook.com/sharer.php?u=URL&t=TITLE
  • Twitter – http://twitter.com/home?status=CONTENT
  • Digg – http://digg.com/submit?phase=2&url=URL&title=TITLE
  • Google Bookmarks – http://www.google.com/bookmarks/mark?op=edit&bkmk=URL&title=TITLE
  • Linked In – http://www.linkedin.com/shareArticle?mini=true&url=URL&title=TITLE
  • MySpace – http://www.myspace.com/Modules/PostTo/Pages/?u=URL&t=TITLE
  • Mister Wong – http://www.mister-wong.com/addurl/?bm_url=URL&bm_description=TITLE
  • Tumblr – http://www.tumblr.com/share?v=3&u=URL&t=TITLE
  • Yahoo Bookmarks -http://bookmarks.yahoo.com/toolbar/savebm?u=URL&t=TITLE

[important]

Wielką wartość do email marketingu wnosi również możliwość zbierania z kluczowych danych marketingowych, takich jak:

  • Kto przekazał artykuł newsletter na Facebooku?
  • Ile razy był „podzielony” i pojawial się na Facebooku?

Te informacje otwierają zupełnie nowe kanały pomagając tworzyć kampanie wirusowe.

[/important]

Eryk Bochenski

Eryk Bochenski

Bloga prowadzę hobbystycznie stąd sporadyczność, nieregularności a czasami nawet niestaranność. Na blogu znajdziecie treści powiązane z e-mail marketingiem, szerzej online marketingiem a czasami nawet z offline marketingiem. Więcej można znaleźć nalinkedIn.

Masz pytania bądź sugestie? Proszę o kontakt.
Eryk Bochenski

Latest posts by Eryk Bochenski (see all)

üpüü