Email, wbijaj na Insta!

Social Media + Email to bardzo intrygująca tematyka, poruszana już parokrotnie na blogu. Dziś przyjrzę się temu połączeniu jeszcze raz, tym razem rozkładając je na atomy pierwsze. Skupię się na najpopularniejszych kanałach Social Media i przeanalizuje możliwość wykorzystania ich potencjału w email marketingu. Na pierwszy ogień wskoczył Instagram, kojarzony przez wielu z fotami jedzenia, fit lasek i szeroko pojętego lajfstajlu (czymkolwiek to jest). Twitter, Facebook i Snapchat już wkrótce.

Szukając materiałów natrafiłam na świetną infografikę poruszającą zagadnienie. Widzimy na niej niedoszacowanie potencjału Instargama przez email marketerów. 78% z badanych używa ikonek społecznościowych jednak tylko 14% używa grafik społecznościowych. Instagram jest często siłą napędową dla marek, dlatego aż ciężko uwierzyć, że tylko w 3% newsletterów wykorzystywane są zdjęcia z Instagrama. Pod infografiką zamieściłem parę przykładów i wniosków, dlatego zachęcam do przeskrolowania całego wpisu.

Enrich_Emails_With_Instagram_Curalate_Movable_Ink

Zródła: http://www.curalate.com

Zestaw wskazówek

Nie wszystkie zdjęcia są sobie równe

(gdzie moja poprawność polityczna?) Niektóre filtry są bardziej pożądane niż inne, dane pokazują, że VALENCIA, RISE i X-PRO II zapewnią najwyższy przychód w ecommerce i generują największe zaangażowanie.

Budowanie bazy

poprzez konkursy i specjalne oferty możesz promować swój newsletter dodatkowo wiążąc swoich followersów poprzez zapisanie się do bazy mailingowej.

Operowanie hashtagami

Dedykowane hashtagi dla subskrybentów, lub filtrowane obrazki na podstawie hashtagów do poszczególnych grup subskrybentów.

Spójność to podstawa

Wiadomość musi być spójna, powinna nieść za sobą jasny cel tworząc jednolity komunikat. Nie można po prostu wstawić fotkę z Instagrama e-mailu licząc, że dzięki temu zaangażowanie użytkowników poszybuje ku niebiosom.. To jakie motywy powinniśmy wybrać zależy od wielu czynników takich jak pora roku, pogoda, branża czy oferowany produkt.

Przykłady

12

 Powiązane artykuły / źródła

A na sam koniec w ramach uzupełnienia infografika przygotowana przez Online Marketing Polska na podstawie badania Gemius/PBI, Real Users, n=140843. Infografika obrazuje nam skale zasięgu jaki daje nam instagram.

insta

Eryk Bochenski

Eryk Bochenski

Bloga prowadzę hobbystycznie stąd sporadyczność, nieregularności a czasami nawet niestaranność. Na blogu znajdziecie treści powiązane z e-mail marketingiem, szerzej online marketingiem a czasami nawet z offline marketingiem. Więcej można znaleźć nalinkedIn.

Masz pytania bądź sugestie? Proszę o kontakt.
Eryk Bochenski

Latest posts by Eryk Bochenski (see all)

üpüü