Jak kodować mailingi – wytyczne dla projektantów newsletterów!

Freshmail opublikował szóstą edycję raportu CSS związanego z email marketingiem. Zawarta w nim analiza najbardziej popularnych klientów pocztowych i obsługiwanych przez nich właściwości CSS i HTML jest niezbędna dla wszystkich „kodujących“ wiadomości email. Zakres interpretacji poszczególnych elementów HTML i CSS przez programy pocztowe to nie wszystko. W raporcie znajdziemy również analizę pod kontem animowanych gifów, elementów video czy media queries.

Raport do pobrania tutaj: http://image.freshmail.pl/raport/raportCss2015.pdf

W podsumowaniu w raporcie można znaleźć wypunktowane dobre praktyki, o to te najistotniejsze:

  • Używaj kodowania UTF-8.
  • Mailing zawsze buduj w oparciu o tabelę.
  • Szerokość mailingu nie powinna przekraczać 600px.
  • Style umieszczaj zawsze przy danym elemencie – inline.
  • Stosuj preheadery.
  • Zawsze definiuj kolor, rodzinę i wielkość czcionki.
  • Nie używaj znaczników <p> <h1>
  • Styl fontu defniuj na najbliższym elemencie.
  • Obrazki zawsze zapisuj ze stylem – border:none, display:block.
  • Właściwości foat, position i margin zamień na tabelę.
  • Zoptymalizuj obrazki i stosuj alty dla obrazków.
  • Nie używaj atrybutu rowspan.
  • W każdym mailingu użyj linku rezygnacji.
  • Sprawdź poprawność kodu walidatorem kodu od w3c
Eryk Bochenski

Eryk Bochenski

Bloga prowadzę hobbystycznie stąd sporadyczność, nieregularności a czasami nawet niestaranność. Na blogu znajdziecie treści powiązane z e-mail marketingiem, szerzej online marketingiem a czasami nawet z offline marketingiem. Więcej można znaleźć nalinkedIn.

Masz pytania bądź sugestie? Proszę o kontakt.
Eryk Bochenski

Latest posts by Eryk Bochenski (see all)

üpüü

1 Comments

  1. Pisać więcej, bo dobrze się czyta i konkretnie napisane, a to najważniejsze, bo kto lubi masło maślane..chyba nikt.
    Pozdrawiam

Comments are closed.