Jak kodować mailingi – wytyczne dla projektantów newsletterów!
Freshmail opublikował szóstą edycję raportu CSS związanego z email marketingiem. Zawarta w nim analiza najbardziej popularnych klientów pocztowych i obsługiwanych przez nich właściwości CSS i HTML jest niezbędna dla wszystkich „kodujących“ wiadomości email. Zakres interpretacji poszczególnych elementów HTML i CSS przez programy pocztowe to nie wszystko. W raporcie znajdziemy również analizę pod kontem animowanych gifów, elementów video czy media queries.
Raport do pobrania tutaj: http://image.freshmail.pl/raport/raportCss2015.pdf
W podsumowaniu w raporcie można znaleźć wypunktowane dobre praktyki, o to te najistotniejsze:
- Używaj kodowania UTF-8.
- Mailing zawsze buduj w oparciu o tabelę.
- Szerokość mailingu nie powinna przekraczać 600px.
- Style umieszczaj zawsze przy danym elemencie – inline.
- Stosuj preheadery.
- Zawsze definiuj kolor, rodzinę i wielkość czcionki.
- Nie używaj znaczników <p> <h1>
- Styl fontu defniuj na najbliższym elemencie.
- Obrazki zawsze zapisuj ze stylem – border:none, display:block.
- Właściwości foat, position i margin zamień na tabelę.
- Zoptymalizuj obrazki i stosuj alty dla obrazków.
- Nie używaj atrybutu rowspan.
- W każdym mailingu użyj linku rezygnacji.
- Sprawdź poprawność kodu walidatorem kodu od w3c
Pisać więcej, bo dobrze się czyta i konkretnie napisane, a to najważniejsze, bo kto lubi masło maślane..chyba nikt.
Pozdrawiam