Jak omijać folder spam?

Dzisiejszy wpis zaczynamy sucharem codziennym:

Źródło: https://www.facebook.com/sucharcodzienny
Niech ten kiepski „żart” będzie wprowadzeniem do bardzo ważnego problemu, jakim jest spam. Wielu z nas opiera swoje działania na stwierdzeniu że, spam jest wtedy spamem kiedy użytkownik uważa wiadomość za spam. Jednak większym problemem jest kiedy to ESP uzna naszą wiadomosc za spam a może się tak zdarzyć nawet wtedy kiedy mamy zgody Double-Opt-In i korzystamy z profesjonalnych narzędzi.
O to krótka checklista podzielona na część dotycząca tytułu, adresu nadawcy i treści która pomoże sprawdzić twój newsletter
Tytuł
- Nie stosuj samych wielkich liter (dotyczy to również pojedynczych słów pisanych wielkimi literami)
- Ograniczy wykrzykniki i inne znakami interpunkcyjne
- Maksymalna długość tematu to 50 znaków (optymalne tematy do 35 znaków.)
- Omijaj tytuły w stylu:
- Ostatnie dni promocji! Sprawdź!
- Super promocja! Chcesz dowiedzieć się więcej?
- Promocja minus 100zl! Zobacz!
- Jeśli to możliwe dopasuj temat do grupy docelowej, wykorzystaj potencjał testów A/B opartych na temacie i używaj personalizacji w temacie
Adres nadawcy
- Unikaj ogólnych adresów nadawcy w stylu info@ news@ mailing@
- W ramach możliwości korzystaj z spersonalizowanego adres nadawcy
Content
- Wysyłaj wiadomość w formacie multipart (wersja HTML i tekstowa)
- Umieść koniecznie link wypisu (dla Google również List-Unsubscribe w nagłówku)
- Umieść link do wersji online
- Równowaga pomiędzy ilością grafik a tekstem
- Używaj tylko sprawdzonych systemów śledzenia.
- Przed wysyłką sprawdź linki wychodzące z newslettera czy są poprawne
A skąd się wzięło słowo spam przypomnij ten film.