Jak przygotować grafiki do newslettera?

Wiele newsletterów jest po prostu za ciężkich. Duża waga newslettera wpływa niekorzystnie na wiele czynników, jednak najistotniejsze jest ze takie newslettery testują cierpliwość naszych abonentów. HTML nie daje nam dużego pola do popisu jeśli chodzi o redukcje wagi newslettera. Dlatego powinniśmy się skupić na odpowiednim przygotowaniu grafik. Najważniejsze czynniki przy zapisie grafik to:

  • odpowiedni rozmiar
  • odpowiedni format
  • odpowiednie ustawienia przy zapisie

Postaram się wyjaśnić jak powinna być przygotowana grafika.

Odpowiedni rozmiar pliku:

Na to zagadnienie można odpowiedzieć jednym zdaniem: Obrazek powiniemy być zapisany w tym samym rozmiarze jaki używamy w newsletterze! Takie ustawienie nie tylko zmniejszy rozmiar ale również może zapobiec błędom w wyświetlaniu w niektórych programach E-Mail.

Odpowiedni format i odpowiednie ustawienia przy zapisie:

Tutaj do dyspozycji mamy trzy warianty JPG, GIF lub PNG.

Grafiki w formacie JPG

Dla JPG zmniejsza wagę kosztem szczegółów obrazu. Im mniej kilobajtów wazy plik,tym jego wygląd jest bardziej „chropowaty”. Jakość możemy regulować podczas zapisu w skali od 1 do 100. Poziom 1 zapewnia maksymalną oszczędność wagi, jednak w przypadku tego ustawienia wiel szczegółów po prostu znika, a różnice między oryginałem są widoczne gołym okiem.
W praktyce, zaleca się kompresje na poziomie pomiędzy 65 a 70. Jednak wybór tych wartości zależy w dużej mierze od obrazu wyjściowego.

JPG ma głębokość kolorów 24-bit, (czyli jest dostępnych 16780000 kolorów). Format ten jest szczególnie przydatna w przypadku obrazów o szerokim zakresie barw i dużej dynamice dynamicznym, takich jak zdjęcia. W przypadku JPG widoczne są subtelne różnice w jasności i nasyceniu barw. JPG nie pozwala natomiast na używanie animacji i przezroczystych pikseli.

Grafiki w formacie GIF

Dla GIF możliwa jest redukcja wagi bez bez uszczerbku na ostrości kantów w przeciwieństwie do JPG. Jednak głębia kolorów jest dużo niższa niż dla JPG (8 Bit – 256 kolorów). Przy redukcji wag zmienia się zakres możliwych kolorów. Wprawdzie można użyć dedykowanej palety barw, jednak również w tym przypadku wraz z redukcja paleta barw się zmniejsza. Zapisując w formacie GIF obraz z większa ilością barw niż 256, jago wygląda ulegnie zmianie.
Generalnie GIF zamiast JPG, polecany jest w przypadku motywów graficznych o dużych jedno kolorowych płaszczyznach i o ostrych kantach, które maja zostać zatrzymane (na przykład diagramy, loga, texty, ikonki które bazują na grafikach wektorowych).

Dwie dodatkowe zalety dla GIFów:

  • Możliwość przedstawiania przezroczystych pikseli
  • GIF jest jedynym formatem obsługiwanym przez większość programów pocztowych umożliwiającym przesyłanie animacji – co na przykłada daje nam możliwość wysyłki pseudo filmów w newsletterze.

Grafiki w formacie PNG

PNG został przewidziany jako zamiennik GIF, w związku z czym wykorzystywane jest do podobnych grafik jak GIF. Jednak PNG zmniejsza plik zazwyczaj bardziej skutecznie i bez utraty jakości niż GIF. Jednak niemożliwe jest przedstawienie animacji z pomocą tego typu plików.

W wariancie ma formacie PNG-8, takich jak GIF o głębokości koloru 8-bitowego. Zasadnicza różnica do GIF: Podczas GIF tylko jeden może zostać uznana za przejrzystą 256 dozwolonym PNG poza definicją stopnia przezroczystości (alfa) dla każdego koloru. Stopień prześwitywać do poszczególnych obszarów w tle, dzięki czemu może być dowolnie wybrana. Przynajmniej teoretycznie. Problemy wystepuja również w Lotus Notes 8 który to nie wyświetla obrazów w formacie PNG.

Tak jak widać wybór formatu zależy w dużej mierze od tego jaki obrazek chcemy pokazać w naszym newsletterze. Należy pamiętać aby przemyśleć jak powiniemy zostać umieszczony obraz i czy można go zoptymalizować. Do edycji obrazków można używać takich programów jak: Photoshop, gimp lub riot.

Eryk Bochenski

Eryk Bochenski

Bloga prowadzę hobbystycznie stąd sporadyczność, nieregularności a czasami nawet niestaranność. Na blogu znajdziecie treści powiązane z e-mail marketingiem, szerzej online marketingiem a czasami nawet z offline marketingiem. Więcej można znaleźć nalinkedIn.

Masz pytania bądź sugestie? Proszę o kontakt.
Eryk Bochenski

Latest posts by Eryk Bochenski (see all)

üpüü