Jak stworzyć optymalny formularz zapisu?

Podczas rejestracji do newslettera powinny być zbierane tylko niezbędne informacje na temat subskrybentów. Kluczowym słowem, którym powinniśmy się w tym przypadku kierować, jest minimalizacja. Projektując poszczególne pole w formularzu należy rozważyć, czy określone informacje są nam naprawdę potrzebne i czy będziemy je wykorzystywać w prowadzonych przez nas działaniach e-mail marketingowych i w komunikacji z klientem. Przeanalizować powinniśmy jakie korzyści płyną z pozyskanych danych, ile możemy na poszczególnych informacjach zyskać a ile stracić. Stracić czyli o ile zwiększy się ilość osób rezygnujących z wypełnienia formularza. To o ile informacji możemy zapytać zależy również od zachęty jakie użyjemy przy zapisie.

Przykłady:

  • e-Sklep odzieżowy: aby zwiększyć konwersji istotna jest płeć odbiorcy (jednak przy tworzeniu newslettera nie należy ograniczać się do adresowania go tylko do kobiet, wiadomo często to kobiety maja wpływ na preferencje zakupowe mężczyzn lub wręcz ich wyręczają.
  • e-Sklep zoologiczny: tutaj dużo większą wartość będzie miała dla nas informacja o posiadanych zwierzętach niż o imieniu bądź nazwisku subskrybenta.

Jeśli rozbudowane formularze rejestracji są nam jednak niezbędne, podczas ich projektowania powinno się przestrzegać kilku podstawowych zasad.
krótsze formularze zapisu na newsletter mają wyższy stopień konwersji:

  • umieszczaj pola zawsze o takiej długości, jaka jest niezbędna
  • pola powiązane ze sobą tematycznie mogą zostać umieszczone w jednej linii (na przykład kod pocztowy/miasto, ulica/numer domu)
  • cały formularz powinien mieścić się na jednaj stronie tak, aby osoba rejestrująca się mogła bez przewijania kliknąć na przycisk potwierdzający subskrypcję
  • jeśli nie da się zebrać wszystkich danych za pomocą jednego formularza, podziel go na parę mniejszych – każdy na osobnej stronie, z wyraźnie zdefiniowanym celem i przyciskiem Call to Action.

[important]Wiele firm oferujących rozwiązania email marketingowe udostępniają API dzięki którym połączymy formularz z systemem. Pozyskane dane będą wpływać wtedy bezpośrednio do systemu. Niektóre rozwiązania wyposażone są również w kreatory formularzy.[/important]

Działania email marketingowe powinniśmy oprzeć nie tylko na informacja pozyskanych przy zamalowaniu ale przede wszystkim na profilu subskrybenta, który będziemy budować i uzupełniać przy każdym newsletterze. Jednak jest to temat na osobny artykuł:)

Eryk Bochenski

Eryk Bochenski

Bloga prowadzę hobbystycznie stąd sporadyczność, nieregularności a czasami nawet niestaranność. Na blogu znajdziecie treści powiązane z e-mail marketingiem, szerzej online marketingiem a czasami nawet z offline marketingiem. Więcej można znaleźć nalinkedIn.

Masz pytania bądź sugestie? Proszę o kontakt.
Eryk Bochenski

Latest posts by Eryk Bochenski (see all)

üpüü