Jak tworzyć gify do newslettera

Wracamy do tematu, tym razem szybko, praktycznie i konkretnie.

Dlaczego gify?

Gify ożywiają newslettery, tworzą wrażenie większej dynamiki, podkręcają konwersje. Dodatkowo w dalszym ciągu są elementem, który pozwala się wyróżnić pośród stosu innych newsletterów.

Zanim umieścisz gif w mailingu!

Obsługa animowanych gifów jest powszechna, działają wszędzie… no prawie wszędzie… problem sprawiają Outlooki (2007, 2010 i 2013), które wyświetlą tylko pierwszą klatkę animacji. Dlatego już pierwsza klatka powinna nieść treść.

Jak stworzyć gif do newslettera?

Super prostym sposobem na swoje własne gify jest GIF Maker, od Giphy. Za pomocą tego narzędzia stworzysz gif online (nie musisz pobierać żadnego oprogramowania). Jednym ze sposobów jest podanie ścieżki do filmu na YouTube, innym zaimportowanie obrazków. W kolejnym kroku wystarczy ustalić początek animacji, koniec i ewentualnie dodać podpis i etykietki. Jest to bajecznie proste. Na stronie znajdziesz też mnóstwo inspirujących przykładów.

Za pomocą animowanego gifa, możesz stworzyć również grafikę która będzie symulować video mailing.

Powiązane artykuły: