Jak zwiększyć wskaźnik CTR?
Bardzo istotnym wskaźnikiem dla skutecznego e-mail marketingu jest wskaźnik kliknięć. Podniesienie tego wskaźnika wymaga od marketerów dużego doświadczenia w testowaniu oraz optymalizowaniu wysyłanych wiadomości e-mail.
Poniżej znajdują się wskazówki na podniesienie wskaźnika CTR, które pomogą zoptymalizować newsletter.
Zwrócenie większej uwagi na przycisk Call-To-Action
Zastosowanie przycisku Call-To-Action zawsze daje lepsze wskaźniki CTR poprzez przyciąganie wzroku subskrybenta i zachęcenie do wykonania danej akcji.
Ważne aby przyciska C2A odróżniał się od pozostałej treści newslettera. Warto również zastosować specjalna wersje mobilna z inaczej zbudowanymi C2A.
Aby przetestować nowa zoptymalizowana kreacje możemy użyć testu porównawczego podczas wysyłki, lub zastosować analizę spostrzegania tzw. eye tracking
Obiecaj więcej za wykonanie akcji
Gdy już przycisk Call-To-Action, przyciągnie uwagę subskrybenta, zachęć go do wykonania akcji poprzez obietnicę uzyskania korzyści. Przykładem może być przycisk o treści „Pobierz dokument”, który powinien generować dużo więcej kliknięć niż samo „pobierz” czy „ściągnij”. Warto również przetestować komunikat w stylu „Uzyskaj natychmiastowy dostęp do darmowego dokumentu” który może zdecydowanie bardziej zachęcić odbiorcę do skorzystania z okazji, jaka przed nim stoi.
Zwiększenie znaczenia newslettera poprzez wskazanie na wcześniejsze relacje z klientem
Jeśli e-mail jest kierowany do obecnych klientów, można zwiększyć jego trafność poprzez wskazanie na istniejące już relacje pomiędzy nadawcą a odbiorcą.
Jednym ze sposobów jest dodanie w nagłówku lub preheaderze na przykład takiego tekstu
„{Imię}! Nowe informacje na temat Twojego konta na blogu niiu.pl”
Wskazanie klientowi wartości przekazywanej w newsletterze
Wiele firm wysyła do swoich subskrybentów wiadomości, które składają się na różnego rodzaju serie tematyczne newsletterów. Warto więc, dla przyciągnięcia uwagi odbiorców i zakomunikowania im wartości przekazywanych w e-mailu, zmodyfikować tytuł newslettera zaznaczając częstotliwość/ciągłość wysyłanych treści na przykład Comiesięczne informacje z twojej strefy, Marcowe nowości itd. Jednocześnie w ten sposób możemy wprowadzić uczucie ograniczenia czasowego oferty, co dodatkowo zmotywuje subskrybenta do działań.