Landing Page – podstawa wysokiej konwersji

Teoretycznie stroną docelową (landing page) może być dowolna strona, na której „ląduje” ktoś po kliknięciu na c2a. Jednak dobra strona docelowa to samodzielna strona, która została stworzona na potrzeby danej kampanii marketingowej i niesie za sobą konkretny cel.

Źródło: bloggerstack.com
Tworząc tego typu stronę nie powinniśmy zapomnieć o następujących elementach.
Unikalna propozycja
- Nagłówek
- Pod nagłówek
- Element wzmacniając
- Argument końcowy
Korzyści
- Podsumowanie korzyści w punktach
- Szczegółowe opisy funkcji i korzyści
Call to Action
- Samodzielny przycisk na stronie klikalności
- W ramach postaci ołowiu generacji
Element społecznościowy
- Video, zdjęcie, wypowiedz eksperta lub osoby powiązanej z firmą
- Opinie i testy klientów
- Social media feed
- Informacje o ilości klientów
- Nagrody i wyróżnienia
- Przynależność do organizacji i stowarzyszeń
Podstawowe zasady przy tworzeniu landing page:
- Nie zadziwiaj – pamiętaj, ze odwiedzający już po kliknięciu na c2q ma pewne wyobrażenie strony, nie odwracaj jego uwagi.
- Jeden cel – nie ma możliwości aby strona docelowa miała więcej niż jeden cel. Jeśli w kampanii e-mailowej masz, klika celi, utwórz stronę docelowa dla każdego celu osobno.
- Jeden link – usuń wszystkie elementy, które mogę działać przeciwko konwersji nie są niezbędne, czyli wszelkiego rodzaju linki (np. linki w logo, linki społecznościowe), nie pozwól aby użytkownik klikną nie tam gdzie ma.
Optymalnie będzie gdy Attention Ratio czyli liczba calls to action do pożądanego celu wyniesie 1:1.
Minimalistyczny przykład z polski, landing page zbierający leady, zbierany jest kod pocztowy niezbędny do dalszej segmentacji.
Kolejny przykład, posiada praktycznie każdy z wyżej opisanych elementów.

Źródło: callfire.com
Przestawione przykłady to formularze zbierania leadów, bardzo potrzebne w procesie budowania bazy subskrybentów. Opisane wyżej zasady można stosować tworząc inne typy stron docelowych np. strony produktu.