Lead Ads – wygodna metoda na budowanie bazy

Lead Ads w skrócie

Lead Ads w Facebook mogą pomóc Ci przyciągnąć nowych subskrybentów, ułatwiając użytkownikom serwisu Facebook rejestrację do bazy mailingowej. Gdy ktoś kliknie reklamę zostaje przekierowany na stronę z wstępnie wypełnionym formularzem. Informacje o kontakcie są automatycznie dodawane do formularza rejestracji, użytkownicy mogą edytować lub dodawać dodatkowe dane kontaktowe.

Korzyści

Oto kilka powodów, dla których Lead Ads są dobrym sposobem na gromadzenie subskrybentów:

  • wstępnie wypełniony formularza – wiemy jak ciężko jest namówić odwiedzających do wypełnienia formularza, z każdym polem odsetek porzuceń rośnie w przypadku Lead Ads dane są wstępnie wypełnione, a przyszły subskrybent ma możliwość ich poprawienia bądź uzupełnienia. Tym samym zmniejsza się współczynnik porzuceń formularza.
  • możliwość określenia targetu – możemy dokładnie określić grupę osób do których kierujemy reklamę kierującą do formularza zapisu.
  • stosunkowo korzystna cena – oczywiście warto przetestować jakość pozyskanych w ten sposób adresów i zoptymalizować kreacji i formularz aby te koszty były jak najniższe.
  • przyjazne na urządzeniach mobilnych
  • proste wdrożenie

Konfiguracja

Cała konfiguracja odbywa się za pomocą Ads Managera (link: https://www.facebook.com/ads/manager) a składa się z następujących kroków

1. Krok: „Tworzenie kampanii”

Wskazujemy cel kampanii na pozyskiwanie kontaktów, podajemy nazwę kampanii i ewentualnie oznaczamy czy chcemy skorzystać z testów A/B

leadAds

2. Krok: „Konfiguracja kampanii”

Najistotniejsze jest poprawne określenie grupy odbiorców do których chcemy adresować kampanie jak również określenie budżetu. Ewentualnie można określić również lokalizacje odbiorców

3. Krok: Wybór formatu

Możemy określić format reklamy która zostanie wyświetlona. Mamy do wyboru grafikę, ciąg grafik, wideo – dokładny opis dostępnych formatów dostępny na stornach Facebooka

Postscriptum

Wydaje się bajecznie proste, i w sumie takie jest.

Polecam zapoznanie się z portalem pomocy Facebooka, tam znajdziesz wszystkie potrzebne informacje.

Sam transfer adresów do CRM, czy narzędzi do email marketingu może odbywać się poprzez Zapier, wbudowane integracje lub poprzez pliki.

Dla chłonnych wiedzy polecam:

I cos mojego z serii media społecznościowe w służbie e-mail marketingu (lub na odwrót):

 

 

 

Eryk Bochenski

Eryk Bochenski

Bloga prowadzę hobbystycznie stąd sporadyczność, nieregularności a czasami nawet niestaranność. Na blogu znajdziecie treści powiązane z e-mail marketingiem, szerzej online marketingiem a czasami nawet z offline marketingiem. Więcej można znaleźć nalinkedIn.

Masz pytania bądź sugestie? Proszę o kontakt.
Eryk Bochenski

Latest posts by Eryk Bochenski (see all)

üpüü