Link rezygnacji z newslettera

Link rezygnacji z newslettera jest wymagany prawnie, jednak co zrobić aby zniechęcić odbiorcę do usunięcia subskrypcji. Powszechnie spotykane jest używanie malej czcionki, nieznacznie odróżniającej się od tła. Link nie rzuca się w oczy, a co z oczu to z serca.

Standardowo informacja dot. rezygnacji z newslettera może wyglądać tak:

„Nie chcesz otrzymywać od nas wiadomości e-mail w przyszłości? Kliknij tutaj”

Jednak co zrobić aby zatrzymać użytkownika w naszej bazie odbiorców? Rozwiązaniem może być dobrze sformułowana treść zniechęcająca do kliknięcia. Dobrym przykładem jest ostatni newsletter wysłany przez nokia, która zagrała na emocjach:)

„Usuń subskrypcje tutaj (będzie nam Ciebie brakowało)”

Link rezygnacji z newslettera

Można również inaczej, na szybko przychodzą mi do głowy takie pomysły:

„Nie chcesz otrzymywać od nas wiadomości e-mail o aktualnych promocjach w przyszłości? Kliknij tutaj”

„Chcesz odwołać subskrypcje? Kliknij tutaj (jeżeli to zrobisz nie będziemy mogli poinformować Cię o naszych promocjach)”

W obu przypadkach pokazujemy odbiorcy czego może się spodziewać w następnych newsletterach

„Nie jesteś zainteresowany aktualnymi promocjami firmy „XXX”? Usuń subskrypcje tutaj.”

W tym przypadku próbujemy wzbudzić zaufanie jeszcze raz zaznaczając o jaka markę chodzi.

Oczywiście to jak formujemy te ważne zadnie zależy od grupy docelowej do jakiej kierowany jest mailing i od charakteru e-maila.

Eryk Bochenski

Eryk Bochenski

Bloga prowadzę hobbystycznie stąd sporadyczność, nieregularności a czasami nawet niestaranność. Na blogu znajdziecie treści powiązane z e-mail marketingiem, szerzej online marketingiem a czasami nawet z offline marketingiem. Więcej można znaleźć nalinkedIn.

Masz pytania bądź sugestie? Proszę o kontakt.
Eryk Bochenski

Latest posts by Eryk Bochenski (see all)

üpüü