Skuteczności newslettera w Google Analytics

Czasami kliknięcia i otwarcia nie wystarczają aby ocenić skuteczność prowadzonych kampanii. Istotna jest konwersja czyli przełożenie newslettera na zakupy, czy nowe leady. Ale jak to zmierzyć?

Jeśli do analizy ruchu na stronie korzystamy z Google Analytics to wystarczą nam dwa kroki aby analizować zachowanie subskrybentów na naszej stronie www.

1. Krok: Parametry

Bez dodania parametrów do linku, system Google Analytics nie będzie wiedział z jakiego źródła pochodzą użytkownicy. Parametry możemy dodać bezpośrednio w systemie z którego korzystamy przy wysyłce lub użyć narzędzia do tworzenia adresów URL który oferuje nam Google (tutaj).

Do linku możemy dodać parametry:

  • utm_source – określa źródło (np. nazwa newslettera)
  • utm_medium – określa medium (np. e-mail)
  • utm_campaign – określa kampanii (np. wyprzedaż -70%)

Te trzy parametry są obowiązkowe przy tworzeniu linku z pomocą narzędzia Google i przy określaniu kampanii w Google Analytics. Opis i pozostałe parametry możesz znaleźć w linku powyżej.

2. Krok: Tworzenie segmentów w Google Analytics

Teraz część trochę trudniejsza, musimy dodać nowy segment do raportów w Google Analytics. Segment możemy dodać praktycznie w każdym widoku w Google Analytics, nad raportem często mamy widoczny przycisk „ + Dodaj Segment”. Pokaże nam się nowe menu poniżej a w nim przycisk czerwony przycisk „ + nowy segment”, klikamy wybieramy „Źródła wizyt”, i wpisujemy te same wartości które dodaliśmy jako wartość parametrów. Podajemy nazwę segmentu np. „odwiedziny newslettera sierpień”, klikamy zapisz i gotowe. Segmenty mogą opierać się na większej ilości reguł, jak np. dane demograficzne lub zachowanie. Utworzone segmenty standardowo są widoczne w każdym widoku danych.

Eryk Bochenski

Eryk Bochenski

Bloga prowadzę hobbystycznie stąd sporadyczność, nieregularności a czasami nawet niestaranność. Na blogu znajdziecie treści powiązane z e-mail marketingiem, szerzej online marketingiem a czasami nawet z offline marketingiem. Więcej można znaleźć nalinkedIn.

Masz pytania bądź sugestie? Proszę o kontakt.
Eryk Bochenski

Latest posts by Eryk Bochenski (see all)

üpüü