Bezbłędny newsletter czyli potęga checklisty

Nikt nie jest nieomylny, ale jak zminimalizować możliwość popełnienia błędu przy tworzeniu nowych kampanii e-mail. Zdarzyło mi się użyć złej personalizacji, nie zaktualizować grafik, wstawić niedziałający link itd. te nieprzyjemne sytuacje spowodowały, że utworzyłem chceckliste i sprawdzam ją przed wystartowaniem kampanii. Checkliste podzieliłem na dwie części pierwsza sprawdza ustawienia kampanii, druga dotyczy wersji testowej która wysyłam do siebie. Oto moja checklista:

Pytania dot. ustawień kampanii

  • Czy wskazana została poprawna lista odbiorców
  • Czy zostały określone poprawnie segmenty
  • Czy została określony adres odpowiedzi
  • Czy adres wysyłki jest poprawny

Pytania dot. maila testowego

  • Czy wiadomość wyświetlana jest poprawnie w różnych klientach poczty? – ja biorę pod uwagę: gmail, wp.pl, poczta.onet.pl, Outlook 2003
  • Czy temat nie zawiera błędów i czy jest poprawnie wyświetlany?
  • Czy personalizacja jest poprawna?
  • Czy wiadomość napisana jest poprawnie? – te pytanie odnosi się do gramatyki i ortografii
  • Czy działają wszystkie odnośniki? – najważniejszy jest link wypisu ten link testuje dwa razy:)
  • Czy działa wersja tekstowa i czy jest poprawnie wyświetlana?
  • Czy wersja tekstowa napisana jest poprawnie? – te pytanie odnosi się do gramatyki i ortografii
  • Czy wiadomość wyświetlana jest poprawnie na urządzeniach mobilnych?
  • Czy wszystkie obrazki są podlinkowane i czy wszystkie obrazki zawierają alttext.
  • Czy reklamowane produkty znajdują się na magazynie?
  • Czy ceny produktów są poprawne?

Jest to ogólna checklista i warto ją dopasować do swoich potrzeb i do procesów przyjętych w danej firmie. Samo sposób sprawdzenia poszczególnych punktów jest indywidualny, możemy utworzyć sobie listę jako plik Excel lub każdorazowo drukować i przechowywać w papierowej formie.

W komentarzach czekam na sugestie dot. innych aspektów które warto by dodać do listy. Życzę bezbłędnych newsletterów.

Eryk Bochenski

Eryk Bochenski

Bloga prowadzę hobbystycznie stąd sporadyczność, nieregularności a czasami nawet niestaranność. Na blogu znajdziecie treści powiązane z e-mail marketingiem, szerzej online marketingiem a czasami nawet z offline marketingiem. Więcej można znaleźć nalinkedIn.

Masz pytania bądź sugestie? Proszę o kontakt.
Eryk Bochenski

Latest posts by Eryk Bochenski (see all)

üpüü