Subskrybent na właściwej ścieżce

Zbieranie adresów jest bardzo istotna częścią działań e-mail marketingowych, wiąże się on przed wszystkim z formularzem rejestracji. Dzisiaj zajmę się innym etapem zdobywania subskrybenta. Rejestracje możemy podzielić następująco:

Punkt 1.: Formularz rejestracji

Punkt 2.: Wysłanie formularza

Punkt 3.: Potwierdzenie adresu w wiadomości e-mail

Punkt 4.: Uzupełnianie danych o subskrybencie przy pomocy kolejnego formularza

W każdym z tych etapów mamy pewna grupę subskrybentów które nie przechodzą do następnego etapu, np. w przypadku etapu 1, może to być spowodowane za bardzo rozbudowanym formularze (zapraszam tutaj). Dzisiaj natomiast chciałbym pokazać jak zminimalizować liczbę rezygnacji w punkcie 2 i 3. Jednak nie poruszymy tematu jak poprawnie zbudować maila typu Opt-In tylko temat strony potwierdzającej wysłanie formularza. Na początek inspirujące przykłady:

groupon

conti

optin3

optin2

Powyżej mamy 4 przykłady, w każdym z przykładów znajdziemy coś ciekawego:

Przykład pierwszy pokazuje rozwiązanie stosowane przez niemieckiego Groupona, po wysłaniu formularza rejestracji wyskakuj nam warstwa, mówiąca co mamy zrobić aby aktywować subskrypcje. Dobrymi praktykami w tym przekładzie jest umieszczenie:

  • informacji tekstowej mówiącej jak należy zakończyć rejestracje
  • grafiki pokazującej jak wygląda wiadomość w której należy kliknąć link
  • wyszczególniony adres który został wpisany w formularzu (w razie np. literówki adresu można zapisać się ponownie)
  • możliwość za pomocą kliknięcia w link ponownej wysyłki wiadomości potwierdzającej
  • informacja ze subskrypcja jest darmowa i ze w każdym momencie można ja anulować.

Kolejny przykład pochodzi z formularza firmy Continental, tutaj cały proces rejestracji pokazany jest w formie obrazowej. Dodatkowo znajduje się tu informacja, że jeśli nie możemy znaleźć maila potwierdzającego powinniśmy sprawdzić w folderze spam (niestety i takie sytuacje się zdarzają)

Trzeci screenshot pochodzi ze strony Zalando.pl, tutaj po rejestracji subskrybent otrzymuje tylko krótką zwięzła informacje, z prostym pytaniem „Co dalej?”, dodatkowo umieszczony jest link do strony która informuje nas o tym jak korzystać z kodu rabatowego. Zaleta tego rozwiązania jest fakt iż subskrybent nie opuszcza sklepu i na każdym etapie widzi produkty.

Ostatni przykład to proces rejestracji na newsletter meinpaket.de, tutaj następne kroki opisane są w punktach, dodatkowo umieszczone są linki do najpopularniejszych webmail w Niemczech.

Jak widac jest wiele sposobów aby wskazać odbiorca właściwą ścieżkę: tekst, film, grafika. Ja, po wielu testach, skłaniam się ku grafice, już na pierwszy rzut oka użytkownik wie co ma robić.

Posty na temat zbierania adresów:

Eryk Bochenski

Eryk Bochenski

Bloga prowadzę hobbystycznie stąd sporadyczność, nieregularności a czasami nawet niestaranność. Na blogu znajdziecie treści powiązane z e-mail marketingiem, szerzej online marketingiem a czasami nawet z offline marketingiem. Więcej można znaleźć nalinkedIn.

Masz pytania bądź sugestie? Proszę o kontakt.
Eryk Bochenski

Latest posts by Eryk Bochenski (see all)

üpüü

1 Comments

  1. Niczego sobie :)

Comments are closed.