Prośba o opinie / Podstawowe kampanie w eCommerce (1/4)

Dedykowana wiadomość po zakupie z prośbą o pozostawienie opinii, to sprawdzony sposób aby namówić kupującego do wyrażenia swojego zdania na temat zakupu. Zbudowanie bazy opinii o produktach wpływa pośrednio na zwiększenie sprzedaży, poprzez:

  • funkcje informacyjne o produkcie
  • budowanie zaufania i dialogu z klientami
  • niepowtarzalna treść, która wpływa na pozycje w wynikach wyszukiwania i jakoś strony

Podstawowe aspekty na które trzeba zwrócić uwagę tworząc taką kampanie.

  • automatyzuj – zadbaj o to aby aby kampania startowała automatycznie parę dni po dokonaniu zakupu, pamiętaj o opóźnieniu potrzebnym na dostarczenie produktu i na testy produkty, długość opóźniania zależny jest od sposobu wysyłki czy typu produktu.
  • motywuj – bez odpowiedniej motywacjim ciężko będzie skłonić klienta do dodatkowej czynności, czyli oddania opinii, rabat na kolejne zakupu będzie super motywacją.
  • informuj – chwytliwy tytuł, widoczne c2a i odpowiedni tekst – te trzy czynniki spowodują, że misja naszej wiadomości zostanie dostrzeżona. Również w tym przypadku tej kampanii testuj różne wersje.

A poniżej standardowo parę inspiracji:

Źródło: eventim.pl

 

bluefly_we want to hear from you

Źródło: Bluefly

militariapp

Źródło: militaria.pl

Idealnym przykładem jest newsletter makro, który za pomocą specjalnego baneru proponuje konkurs na najciekawszą opinie. Ten newsletter ma więcej fajnych elementów jak na przykład element emitujący pole wyszukiwania, preheader czy widoeczne c2a.

makro

Źródło: makro.pl