Przywitanie / Podstawowe kampanie w eCommerce (3/4)

Kampania powitalna to jeden z sposobów, na zaangażowanie subskrybenta od pierwszych chwil jego istnienia, od jego narodzin na naszej liście. Chociaż można ulec pokusie, aby po prostu dodać nowego odbiorce do listy e-mailowej, i nie wysłać mu nic do czasu kolejnego regularnego komunikatu. Jest wiele powodów aby tego nie robić.

  • z czasem gaśnie zainteresowanie
  • niezwykła skuteczność maila powitalnego
  • sposobność bliższego poznania siebie nawzajem.

Na potwierdzenie dwóch pierwszych powodów odsyłam do ciekawego artykułu i infografiki http://www.entrepreneur.com/article/245380 z której się dowiemy między innymi ze mailing powitalny generuje 320% więcej przychodu niż regularna wysyłka. Natomiast tezę o możliwości bliższego poznania się nawzajem z subskrybentem spróbuje udowodnić pokazując fajne przykład kampanii powitalnych.

Podstawowe zasady których warto się trzymać tworząc maila powitalnego:

  • wysyłka niezwłocznie po zapisie do bazy
  • temat chwytliwy i zachęcający do działania
  • mile przywitaj i poinformuj o dalszych krokach
  • dotrzymaj obietnicy która zachęciłeś subskrybenta do zapisu

Jednak czemu wysyłać pojedynczą wiadomość skoro możemy przygotować cała kampanie idealnie wpasowującą się w cykl życia klienta budując z nim więź.

Dojść z teorii przejdźmy do przykładów.

Dom mody Karen Milen przypomina czytelniczką, za co pokochają ten Newsletter

Źródło: karenmilen.com

Pozostałe artykuły z serii

 

Eryk Bochenski

Eryk Bochenski

Bloga prowadzę hobbystycznie stąd sporadyczność, nieregularności a czasami nawet niestaranność. Na blogu znajdziecie treści powiązane z e-mail marketingiem, szerzej online marketingiem a czasami nawet z offline marketingiem. Więcej można znaleźć nalinkedIn.

Masz pytania bądź sugestie? Proszę o kontakt.
Eryk Bochenski

Latest posts by Eryk Bochenski (see all)

üpüü

2 Comments

  1. Niestety w dzisiejszych czasach mailing nie ma już takiej skuteczności jak kiedyś, bo mnóstwo firm zarzuca potencjalnych klientów spamem, który i tak ląduje w koszu zanim odbiorca zapozna się z jego treścią. Dlatego też ogromnie ważne jest sprecyzowanie grupy odbiorców, do której kierowana jest oferta i rozsyłanie wiadomości właśnie do nich, bo wtedy zwiększa się prawdopodobieństwo, że dana osoba zapozna się z treścią otrzymanego maila.

    • Dokładnie to o czym Pani pisze to podstawa E-Mail Marketingu: baza adresatów, segmentowanie i spersonalizowana treść. Mailingi na zlecenie (często odczytywane jako spam) to relikt z bardzo niską stopą zwrotu (oczywiście są wyjątki, jednak trzeba bardzo starannie wybrać partnera)

Comments are closed.