Reaktywacja / Podstawowe kampanie w eCommerce (2/4)

Kolejna istotna kampania dla każdego e-commerce to kampania reaktywacyjna. Nie mówimy tu jednak tylko o reaktywacji użytkowników nieaktywnych odnosząc się do kampanii e-mail marketingowych ale przede wszystkim o ponownej aktywacji naszych klientów, którzy już raz dokonali zakupu.

  • Zautomatyzuj – posiadasz informacje na temat ostatniego zakupu, oprzyj na nich kampanie, startując ją np. 3-4 miesiące od ostatniego zakupu. Ważne aby czas pomiędzy ostatnim zakupem w wysyłką mailingu reaktywacyjnego był dostosowany do produktu który oferujesz.
  • Rekomenduj – rekomendacje mogą okazać się złotym środkiem na zwiększenie konwersji w tego typu mailach, przy generowaniu dobrych rekomendacji pomogą profesjonalne silniki rekomendacji dające możliwość umieszczenie rekomendacji na podstawie różnych scenariuszy.
  • Wording – nawoływanie do akcji w stylu: Kup, Pobierz itd. nie jest w tym wypadku idealnym rozwiązaniem, przetestuj inne c2a, dobrymi przykładami są: „Skorzystaj z 20% rabatu!”, „20% rabat przy kolejnym zakupie”. W ten sposób klient wie co na niego czeka gdy skorzysta z oferty.

Oferowane rabaty i dobrze skonstruowany mailing mogą okazać się dodatkowym impulsem do zakupu, a kolejny zakup może okazać się punktem który wyrobi w naszym kliencie pozytywny nawyk kupowania właśnie w naszym sklepie.

W ramach przypomnienia, pod pojęciem kampanii reaktywacyjnej, chowa się dużo różnych tematów, które były wielokrotnie poruszane na łamach tego bloga:

Zobacz również inny wpis z serii „Podstawowe kampanie w eCommerce”:

 

 

Eryk Bochenski

Eryk Bochenski

Bloga prowadzę hobbystycznie stąd sporadyczność, nieregularności a czasami nawet niestaranność. Na blogu znajdziecie treści powiązane z e-mail marketingiem, szerzej online marketingiem a czasami nawet z offline marketingiem. Więcej można znaleźć nalinkedIn.

Masz pytania bądź sugestie? Proszę o kontakt.
Eryk Bochenski

Latest posts by Eryk Bochenski (see all)

üpüü