Reaktywacja subskrybentów

Reaktywacja jest ważnym elementem cyklu życia klienta nastawionego na wzrost obrotu. Optymalna reaktywacja opiera się na obserwacji odbiorców. Ważne jest rozpoznanie w odpowiednim czasie czy u abonenta spadło zainteresowanie tematem lub zbyt duża częstotliwość spowodowała że użytkownik jest nieaktywny. Im dużej użytkownik jest nie aktywny tym mniejsze prawdopodobieństwo na jego reaktywacje a większe że subskrybent wymelduje się z listy mailingowej.

Na początku musimy zdefiniować co w naszym przypadku oznacza że użytkownik jest nieaktywny., musimy również ustalić granice od kiedy taki się staje. Czyli na przykład od jakiego czasu nie otworzył maila, bądź od jakiego czasu nie kliknął w żadny link w mailu. Istotne dla nas w tym przypadku są nie tylko kliknięcia i otwarcia, ale na przykład ostatnie logowanie do konta, ostatni zakup itd. Wszystko zależy od celów jakie stawiamy przed naszym e-mail marketingiem. Czas po jakim klient staje się nieaktywny zależy w dużej mierze od branży i od produktu. Aby przywrócić klienta do aktywności powinniśmy przygotować wielostopniową kampanie reaktywacyjną. Bezpośredni zwrot i intrygującą treści mogą być kluczem. Seria reaktywacyjna powinna zawierać od 2 do 3 powiązanych ze sobą maili.

Podstawowe zasady udanej kampanie reaktywacyjnej

  • Obudź nowe impulsy dzięki wyróżniającej się treści i designowi.

  • Sprawdź czas i częstotliwość wysyłki.

  • Wykonaj testy A/B tematów i treści.

  • Dowiedz się jaki jest powód nieaktywności.

[important]

Tutaj znajdziesz ciekawe case study/prezentacje dotyczące reaktywacji w e-mail marketingu:

[/important]

Eryk Bochenski

Eryk Bochenski

Bloga prowadzę hobbystycznie stąd sporadyczność, nieregularności a czasami nawet niestaranność. Na blogu znajdziecie treści powiązane z e-mail marketingiem, szerzej online marketingiem a czasami nawet z offline marketingiem. Więcej można znaleźć nalinkedIn.

Masz pytania bądź sugestie? Proszę o kontakt.
Eryk Bochenski

Latest posts by Eryk Bochenski (see all)

üpüü