Targetowanie behawioralne a email marketing

Celowanie behawioralne to sposób na reklamę, który pozwala marketerom prezentować konsumentom odpowiednie komunikaty w oparciu o ich zachowania. Ten rodzaj targetowania opiera się na informacjach o konsumentach, takich jak wyszukiwane frazy, przeglądane strony, informacje o klikach i inne interakcje na stronie internetowej. Istotnymi informacjami w tym kontekście są również informacje pozyskane przy wysyłce mailingów (otwarcia, kliknięcia itd.).

Celem tego podejścia jest dostarczanie reklam do zainteresowanych odbiorców. Poprzez zrozumienie zachowań potencjalnego klienta w sieci, marketerzy mogą tworzyć reklamy, które odnoszą się do jego zainteresowań i aktualnej sytuacji. Śledząc zachowanie odbiorców, firmy mogą tworzyć komunikaty, które są zgodne z indywidualnymi potrzebami. Korzystając z tego typu mechanizmów zwiększa się prawdopodobieństwo na osiągnięcie celu (kliknięcia reklamy, odwiedzenia strony czy też konwersji).  Komunikaty stają się wysoce ukierunkowane. Poprawia to nie tylko sprzedaż, ale także przyczynia się do bardziej pozytywnych doświadczeń konsumentów.

Podstawa działania

Kiedy odwiedzający wchodzi na nową stronę internetową lub otwiera mailing, fragmenty kodu zwane „cookies” są umieszczane i przechowywane. Z czasem zbiór ciasteczek ujawni wzorce zachowań użytkownika dotyczące jego poszukiwań online i zwyczajów zakupowych. Po sprofilowaniu użytkowników marketerzy mogą je podzielić na grupy docelowe. Daje to możliwość rozwijania marketingu w celu zaspokojenia specyficznych potrzeb poszczególnych grup. Targetowanie behawioralne umożliwia firmom dostarczanie cennych informacji w lepszym czasie. Można użyć komunikatu wyzwalanego automatycznie, gdy abonenci wykonują konkretną akcję, i tu pojawia się pole do popisu dla e-mail marketingu. Wysyłane w odpowiednim czasie komunikaty z dopasowana treścią, to nowa jakość marketingowa. Minimalizuje ona prawdopodobieństwo wyświetlenia nieistotnych treści i zwiększa wydajność kampanii reklamowej. A co najważniejsze sprzedaje!

Korzyści targetowania behawioralnego

Targetowanie behawioralne tworzy lepsze doświadczenia użytkownika. Gromadząc informacje behawioralne na temat grupy docelowej, jesteś w stanie stworzyć spersonalizowane doświadczenie dla swoich klientów. Dzięki spersonalizowanym doświadczeniom, ludzie mogą skuteczniej znaleźć informacje, których szukają. Mają bardziej pozytywne doświadczenia z reklamą. Konsumenci mogą również nadążać za nowymi produktami i być na bieżąco z markami, które ich interesują. To wszystko prowadzi do lepszego doświadczenia użytkownika, budowania zaufania do marki i budowania lojalności klientów co przekłada się na lepsza monetyzacje klientów.

Targetowanie behawioralne w email marketingu – przykłady

Targetowanie behawioralne optymalizuje pracę marketera, automatyzuje wiele procesów i pomaga do odbiorców w momencie, gdy email będzie dla niego najbardziej wartościowy z dopasowaną treścią. Przykładowe triggery, które mogą być dobrą okazją do przeprowadzenia działań email marketingowych:

Targetowanie behawioralne a dane

Niestety wielu marketerów nie jest przygotowana na prowadzenie tego typu działań. Problemem jest brak odpowiednich danych i strategii ich wykorzystania. Często brakuje powiązania informacji pozyskiwanych przy rejestracji (wiek, miejsce zamieszkania itp.) z danymi behawioralnymi. Często integracja różnych systemów (analitycznych, mailingowych czy też odpowiedzialnych za dynamiczne treści) jest trudna i czasochłonna. Jednak należy pamiętać że nakład pracy może bezpośrednio przełożyć się na  wzrosty.