Wymeldowanie z subskrypcji – kończymy z klasą

Najsłynniejszy passus Leszka Millera mówi nam „Prawdziwego mężczyznę poznaje się po tym jak kończy, a nie jak zaczyna”, parafrazując w tym artykule skupimy się procesie wymeldowania z subskrypcji.

Zapytaj o powód wymeldowania z subskrypcji

Pokaż abonentowi, że jego opinia jest dla Ciebie ważna. Odpowiednio przygotowany formularz pozwoli Ci na podjęcie kolejnych działań, mających na celu zmniejszenie współczynnika wymeldowań.

Tego typu strony nazywamy opt-out lub opt-down jest to swoista odwrotność procesu opt-in. Na takiej stornie możemy dać użytkownikowi alternatywne możliwości takie jak zmiana częstotliwości otrzymywania newslettera, edycja profilu lub pauza w wysyłce.

Idealna strona potwierdzająca wypis

Warto jest pozostawić po sobie dobre wrażenie. Za pomocą śmiesznego i sympatycznego obrazka możesz pokazać jak bardzo zależy tobie na subskrybencie. Prosty komunikat może utwierdzić subskrybenta tylko w przekonaniu jak bardzo nam na nim nie zależało.

Musimy się zastanowić nad powodem wymeldowania, może w dobie mediów społecznościowych twój ex-subskrybent chciałby mieć z tobą kontakt poprzez Facebooka lub Twittera. Dlatego na stronie potwierdzającej wymeldowanie warto zamieścić odnośniki do naszych stron w portalach społecznościowych. Spotkałem się również z umieszczonym linkiem do strony rejestracji, w ten sposób upewniamy się ze użytkownik nie popełnił błędu i ułatwiamy mu drogę do ponownej rejestracji.

Eryk Bochenski

Eryk Bochenski

Bloga prowadzę hobbystycznie stąd sporadyczność, nieregularności a czasami nawet niestaranność. Na blogu znajdziecie treści powiązane z e-mail marketingiem, szerzej online marketingiem a czasami nawet z offline marketingiem. Więcej można znaleźć nalinkedIn.

Masz pytania bądź sugestie? Proszę o kontakt.
Eryk Bochenski

Latest posts by Eryk Bochenski (see all)

üpüü